۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴
تعداد بازدید: ۴۸۹۱۴۲
مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به کسب سود بالای صندوق بیان کرد: با افتخار عرض می‌کنم ارزش مالکانه که معلمان ۲۸ سال انتظار کشیدند و ۱۲ سال وعده‌اش را داده بودند، امروز به مرحله نهایی رسیده است.
کد خبر: ۳۴۹۳۳

آخرین جزئیات ارزش مالکانه| افزایش قدرت خرید فرهنگیان با قرض‌الحسنه صفر درصد!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، نجف‌پور، مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه گفت: چند مطلب جزو مطالب اصلی است. یکی ارزش مالکانه که در این قسمت به کجا رسیده‌ایم و از ما مطالبه دارند این موضوع را دنبال کنیم‌. دومین موضوع شفافیت است و اینکه صندوق در مسیر شفافیت چه برنامه‌هایی داشت و چگونه عمل کرد. ارتقا و بهبود وضعیت سودآوری یکی از مطالب دیگر است.

رکورد سود صندوق شکسته شد!

وی ادامه داد: صندوق ذخیره فرهنگیان در کلان با تمام شرکت‌ها، بیش از ۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان سود فعالیت اقتصادی، برای اولین بار کسب کرد. این سود نسبت به سال گذشته دو دهم درصد رشد داشته است. خوشبختانه در کسب سود به یک رکورد قابل توجهی رسیده‌ایم. 

موضوع ارزش مالکانه را که معلمان ۲۸ سال انتظارش را کشیده‌اند و ۱۲ سال وعده‌اش را داده بودند، با افتخار عرض می‌کنم که امروز به مرحله نهایی رسید

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان به موضوع ارزش مالکانه اشاره کرد و گفت: در کلام آنچه که در خصوص ارزش مالکانه وعده داده بودیم، عمل کرده‌ و به مرحله اجرا رسانده‌ایم.

نجف پور خاطرنشان کرد: موضوع ارزش مالکانه را که معلمان ۲۸ سال انتظارش را کشیده‌اند و ۱۲ سال وعده‌اش را داده بودند، با افتخار عرض می‌کنم امروز به مرحله نهایی رسیده است.

فرهنگیان بیش از 45درصد تیم مدیریت صندوق را تشکیل می‌دهند

وی ادامه داد: بیش از ۴۵ درصد افرادی که به عنوان تیم مدیریت صندوق منصوب شده‌اند، از خود فرهنگیان هستند.

 مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان تصریح کرد: در حال حاضر به نقطه‌ای رسیدیم که اطلاعات مالی تمامی شرکت‌ها در کدال صندوق منعکس است و تمامی مدیران صندوق می‌توانند از وضعیت این شرکت‌ها مطلع شوند.

نجف پور به موضوع شفافیت اشاره کرد و گفت: در حوزه شفافیت به بحث‌هایی از جمله پرداخت‌های مالی، حقوق و دستمزد و ساماندهی و نظم بخشی این موارد پرداخته شد.

آخرین جزئیات از ارزش مالکانه/ افزایش قدرت خرید فرهنگیان با قرض‌الحسنه صفر درصد!

 باید سبک مدیریت صندوق با الزاماتش تغییر کند

وی ادامه داد: در بخش صنعت و پتروشیمی با مشکلات جدی روبه‌رو بوده‌ایم. به برنامه‌ریزی‌هایی که در این خصوص وعده داده شده بود، عمل کردیم مثلا در بخش پتروشیمی دریافت مجوزهای لازم رخ داد.

مدیرعامل صندوق ذخیره توسعه فرهنگیان بیان کرد: به صورت کلی در تقویت حوزه‌های صنعت در بخش زنجیره ارزش که به شدت به ما کمک می‌کند، کارهای بسیار ارزشمندی انجام داده‌ایم.

امروزه طوری برنامه‌ریزی کرده‌ایم  که حداکثر زیر یک ماه مطالبات معلمان را در اختیارشان بگذاریم.

نجف‌پور گفت: در تعاملات بین ما و شیوه‌های اجرایی اقدامات بسیار وسیعی انجام شد. امروزه هیچ شرکتی حق ندارد بگوید صندوق مسیر خود را طی می‌کند، صندوق یک زنجیره در هم تنیده هدف‌دار است. شرکت‌ها باید برنامه‌ها و ساختارهایشان را در سطح هیئت مدیره انجام دهند. باید سبک مدیریت صندوق با الزاماتش تغییر کند.

وی ادامه داد: امروزه طوری برنامه‌ریزی کرده‌ایم که حداکثر زیر یک ماه مطالبات معلمان را در اختیارشان بگذاریم. 

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان مطرح کرد: طبق توافقاتی که با مجموعه‌های تولیدی برای اولین بار انجام داده‌ایم، حداقل 5 میلیون تومان اعتبار در ماه به صورت خدمات اعتباری برای هر معلم قرار می‌دهیم تا بتوانند کالاهای مصرفی و غیر مصرفی اساسی زندگی خود را تهیه کنند. به طور کل، طبق توافقات صورت گرفته برای هر معلم اعتبار قرض‌الحسنه صفر درصد در اختیارش می‌گذاریم این موضوع به این مفهوم است که اگر معلمی 10 میلیون تومان حقوق دارد، با این 5 میلیون قدرت خریدش افزایش پیدا می‌کند. خوشبختانه این کار را به مرحله نهایی رسانده‌ایم. 

نجف‌پور گفت: کارهای بسیار ارزشمندی برای تعامل با حاکمیت، مجلس و دولت رخ داده است. در کل امروز به نقطه مثبت مدیریت هزینه رسیده‌ایم.

آخرین جزئیات از ارزش مالکانه/ افزایش قدرت خرید فرهنگیان با قرض‌الحسنه صفر درصد!

برچسب ها: فرهنگیان صندوق ذخیره فرهنگیان نشست خبری
ارسال نظر
آخرین اخبار